Bangkok & Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Laurens en Myrthe - WaarBenJij.nu Bangkok & Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Laurens en Myrthe - WaarBenJij.nu

Bangkok & Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Laurens en Myrthe

13 November 2012 | Japan, Tokio

Net als vorig jaar verbleven we ook nu een aantal dagen in Bangkok voordat we doorreizen. Vorig jaar naar Bali, nu via Kuala Lumpur naar Japan. Deze keer verbleven we in het backpackersgebied van de stad, in de buurt van Khaosan Road. Het hostel was erg klein met maar een paar kamers maar met heel vriendelijk personeel, schone kamer en een schone (gedeelde) badkamer. We konden in deze buurt voor nop heerlijk eten en drinken en hebben ook een bezoekje gebracht aan het koninklijk paleis. Voor onze vlucht naar Japan met Air Asia stond op het papiertje vliegveld A, de chauffeur zei vliegveld B. Wij hielden A aan en je raadt het al... Vliegveld B moest het zijn. 2x taxi kosten dus en wat een armzalig vliegveld (Don Mueng International Airport).

Na een tussenstop in Kuala Lumpur (eveneens een armzalig vliegveld!) kwamen we aan in Tokyo. Wat een verschil! Paspoort controle ging snel, bagage hadden we meteen en tickets voor de trein waren (met enige hulp) ook zo gekocht. Zo waren we binnen een uur van het vliegveld in ons hostel, waar we verwacht hadden dat dat een stuk lastiger zou worden ivm het late tijdstip en dat alles in het Japans zou zijn. Het hostel was ook weer prima in orde alleen kleine kamers maar daar sliepen we toch alleen maar. Douche was top, internet ook en lekker kunnen slapen.
Tokyo is echt een fantastische stad! Super goed georganiseerd, veel te doen, makkelijk te bereizen (en te begrijpen) met de metro en hele vriendelijke mensen. De eerste dag begonnen we met het oplossen van het camera probleem, dus op naar Nikon Plaza (!). De vriendelijke meneer heeft alles getest en alles deed het gewoon. Wat was nu het probleem: Lau had wel de originele kabel meegenomen maar niet het 'blokje' (scheelt ruimte). In plaats daarvan gebruikte hij die van Apple omdat daar deze kabel met USB uitgang in past. Maarja Apple is natuurlijk Apple en die accepteert geen Nikon kabeltje... Geprobeerd met het HTC 'blokje' van Myrthe en voilà, hij deed het weer gewoon.
We zijn naar de grootste vismarkt van de wereld geweest (Tsukiji), de Tokyo Metropolitan Government Towers bezocht voor een mooi uitzicht en hebben koffie gedronken bij de Starbucks boven het drukste kruispunt van de stad (Shibuya), een must-see! En daarna uiteraard heerlijk Sushi gegeten, zoals het hoort.
Ook Shinjuku Gyoen National Garden en het keizerlijk paleis hebben wij met een bezoekje vereerd. Het keizerlijk paleis was helaas dicht op vrijdag dus dat hebben we een dag later over moeten doen. Shinjuku Gyoen National Garden was een groot park met een Japanse, Franse en Engelse tuin. De Japanse was erg mooi met de karakteristieke boompjes, meertjes en bruggetjes en de Engelse heeft zeer goed dienst gedaan als matras voor ons middagdutje.
Ook Asakusa schijnt de moeite waard te zijn omdat hier een mooie tempel zou staan. Eenmaal hier aangekomen bleken hier vooral veel toeristen te zijn maar konden we wel slagen voor een souvenir... Hier hebben we uiteindelijk niet te veel tijd verspild en zijn doorgegaan naar het keizerlijk paleis, voor poging twee. Een zeer geslaagde poging!Aangrenzend was een hele mooie en grote Japanse tuin waar we lekker konden chillen. Verder waren er een aantal wachtposten en barrakken voor de samurai ter verdediging van het paleis.
Op zondag blijkt het Yoyogi park in de wijk Harajuku mooi te zijn omdat hier veel tieners komen om muziek te maken, te dansen en lekker gek te doen met elkaar. Eenmaal hier aangekomen bleken er inderdaad heel veel Japanse tieners te zijn die aan de verwachtingen voldeden en veel van hen ook nog rare kleding droegen. We zijn ook nog even door de aangrenzende wijk gelopen waar de winkels begonnen met Tommy Hilfiger, Chanel en Bulgary maar eenmaal de smalle zijstraatjes in werd al gauw duidelijk waar ze al die alternatieve skate- en gothickleding vandaan haalde. En blijkbaar kopen ze het allemaal ook op zondag want het was ontzettend druk!
Aan het eind van de middag kregen we de eerste Japanse regendruppels te zien. Even terug naar het hostel dan maar en 's avonds weer op pad om heerlijk sushi te eten bij SushiZanmai. Dit restaurant was midden op het terrein van de Tsukiji vismarkt waar we eerder deze week waren. Deze sushi is de lekkerste die we ooit gegeten hebben, superverse vis! Later bleek dat binnen een straal van 50 meter acht van deze restaurants zitten en niet voor niks want het zat helemaal vol.
De laatste dag in Tokyo hebben we besteed in het hostel, in afwachting van onze nachtbusrit naar Kyoto. Dit in verband met het vroege uit checken, het slechte weer en de maandag waarop veel gesloten is in Tokyo. De tijd gebruikte we voornamelijk om een verblijf te vinden op Koh Phangan tijdens oud & nieuw. Dit bleek een hels karwei omdat alles al vol zat, duur was en/of een minimaal verblijf van 7-10 dagen vereiste. We moeten nog even gaan bedenken wat we nou willen gaan doen.

Nu op naar Kyoto waar we verwachten dat we meer echte Japanse cultuur kunnen bewonderen. De Japanners zijn zelf ook erg enthousiast over Kyoto omdat hier Japan is te vinden zoals je dat voor je ziet in gedachte. We zijn benieuwd!

Liefs van ons!

• 13 November 2012 - 07:50

Pim:

Goed verhaal! Van Tokyo had ik wel verwacht dat het goed zou lopen. Vond ik wel typisch. Have fun in Kyoto!!

• 13 November 2012 - 07:52

Manon:

Super leuk om te lezen, mooie foto's ook! xxxx

• 13 November 2012 - 15:36

Robin:

''In plaats daarvan gebruikte hij die van Apple omdat daar deze kabel met USB uitgang in past. Maarja Apple is natuurlijk Apple en die accepteert geen Nikon kabeltje... Geprobeerd met het HTC 'blokje' van Myrthe en voilà, hij deed het weer gewoon. ''

Ik wil heel graag zeggen; I told you so!! =D

Verder vet verhaal! Japan klinkt steeds leuker om eens te gaan bewonderen!

• 13 November 2012 - 17:57

Aukje:

Mooie foto's hoor van Tokio. Vandaag weer prachtige foto's van Kyoto. Het ljkt ons ook echt te gek! Liefs, Aukje

• 14 November 2012 - 11:08

Stephanie:

Leuk verhaal, mooie (park) fotos! Have fun

• 14 November 2012 - 14:57

Joey:

mooie reis hoor. gr. Joey

• 19 November 2012 - 04:53

Marijke En Martin:

zo te zien genieten jullie volop !

• 24 November 2012 - 19:16

Ilse:

Waauw, echt geweldig om te lezen, laat staan om er zelf te zijn!!
    Super leuk om de foto's bij het verhaal te zien, zo krijg je echt een goede indruk :)

Echt een trip om nooit te vergeten, super leuk dat jullie die samen maken.