Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Laurens en Myrthe - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Laurens en Myrthe - WaarBenJij.nu

Dubai

Blijf op de hoogte en volg Laurens en Myrthe

03 November 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na van iedereen afscheid te hebben genomen op Schiphol was het tijd om door de douane te gaan en onze Airbus A380 van Emirates op te zoeken. Ver van te voren hadden we de stoelen al geboekt en dat was een slimme zet want wat een plaatsen! Geen stoelen voor ons, lekker veel beenruimte en een privé tv in de armleuning, heerlijk. Het was een mooi toestel met (voor vliegtuigbegrippen) goed eten en een ruim aanbod aan films, series, tv- programma's en radiozenders, prima te doen dus.
Om 0:15 landden we in Dubai en waren we vrij snel langs de paspoortcontrole. De tas van Myrthe rolde als één van de eerste van de band, die van Lau duurde wat langer en was een klein beetje billen knijpen. Uiteindelijk toch de tas te pakken gekregen, snel wat geld gewisseld en de taxi genomen naar het Queens Hotel. Dit hotel blijkt lastig te vinden, wat we al vermoedden aangezien het zoeken van hun website ook haast onmogelijk is, maar het is toch gelukt. Geen hoogstaand hotel maar prima kamer, ietwat harde bedden en een vieze douchebak en dus voor 2 nachten een prima keuze. We sliepen uiteindelijk laat nadat we om 2:00 waren ingecheckt en waren gewend aan de bedden en tot onze 'vreugde' schrokken we om 5:00 wakker van het ochtendgebed, holy moly! Die oordoppen kwamen meteen goed van pas!

De eerste ochtend stonden we vroeg op en konden we tot 10:00 ontbijten. Dit eenmaal naar binnen te hebben gewerkt besloten we al gauw dat we dit de volgende ochtend over zouden slaan, uit te slapen en zelf broodjes te halen bij de supermarkt om de hoek, gatver!
Na het ontbijt hebben we een beetje rondgelopen en foto's gemaakt en zijn we daarna terug gegaan naar het hotel om de camera op te laden voor we opgepikt zouden worden voor de woestijnsafari. Echter bleek vlak voor vertrek de (gloednieuwe) camera niet meer te werken. Na contact met het thuisfront (en zij met Nikon) blijken er een aantal opties mogelijk maar dit vergt veel wachttijd dus to be continued...

Exact op tijd werden we opgehaald in de lobby en reden we met een grote Toyota Landcruiser 4x4 naar de woestijn. Hier konden we eerst wat mooie foto's maken (met de Iphone dan maar...) op wat duinen waarna ze daarna door het zand gingen scheuren en spelen, wat af en toe best eng was omdat het op zo'n heuvel net lijkt of je om kan vallen.
Een excursie in het buitenland lijkt traditioneel ook een bezoek aan een specifieke 'animalfarm' te moeten bevatten en zo ook hier: een Camel Farm INCLUSIEF baby camel... Weinig indrukwekkend, een hoop kamelen (volgens mij dromedarissen want één bult maar oké) in een grote kooi en that's it. Gauw inpakken en wegwezen voor het laatste gedeelte: sandboarden, bbq'en en, jaja, een Camelride. Dit laatste wederom weinig indrukwekkend (een rondje ter grootte van een middencirkel) maar toch even gedaan 'voor de foto'. Myrthe heeft stoer gesandboard en daarna hebben we toch heerlijk gebarbecued met lekkere hamburgers, lamskoteletten, kip en groente. Na een leuke buikdansshow zijn we weer afgezet bij het hotel en hebben we heerlijk lang geslapen.

'S ochtends zijn we uitgecheckt, hebben we de bagage achtergelaten en zijn we vertrokken naar de Burj Khalifa en alle malls daaromheen. Hier kun je letterlijk shoppen tot je er dood bij neervalt. Van Jack & Jones tot Chanel echt alles zat in de Mal of Emirates. Maar ja dat is voor die maffe sjeiks niet genoeg dus laten ze gewoon onder de Burj Khalifa een nog grotere mall bouwen, waar je vervolgens ook gewoon dezelfde winkels kan vinden maar ook een aquarium en ijsbaan. Deze malls zijn zo groot dat je er serieus in kan verdwalen... Aan het einde van de dag konden we omhoog in de hoogste toren ter wereld (828 meter), de Burj Khalifa. Met 10 meter per seconde schoten we met de lift naar de 124e (van de 200) verdieping. Op het observatiedek konden we met de Iphone schitterende panoramafoto's maken. Jaja +1 en kudos voor Apple. Na de zon te hebben zien ondergaan zijn we met de brandweer lift weer naar beneden gegaan, dit scheelde een half uur in de rij staan en bood het personeel aan. Snel een sprintje getrokken naar buiten waar we een mooie fonteinshow hebben gezien. Hierna hadden we alles wel gezien dus wat gegeten, bagage opgepikt en naar het vliegveld gegaan. Hier hadden ze een top wifi verbinding dus konden we foto's uploaden en skypen met het thuisfront. En dit bericht uploaden.

Een lang verhaal voor de eerste twee dagen dus we zullen het proberen korter te houden de volgende keren.

Liefs van ons!

Ps. De oorzaak van de camera is inmiddels bekend: de batterij is overleden. Morgen dus op zoek naar een nikon store in Bangkok waar ze deze los verkopen.

• 03 November 2012 - 21:17

Stephanie:

Leuke dingen al gedaan! Sandboarden lijkt mij ook heel gaaf! Veel plezier in Thailand :) x steef

• 03 November 2012 - 21:22

Nien:

Hee Lau en Myrth!
    Leuk om jullie verhaaltje te lezen! Klinkt goed, Dubai. Maar wel toeristisch dus!
    Zonde zeg, dat de batterij nu al stuk is. Hopelijk kunnen jullie in Bangkok een nieuwe vinden.
    Veel plezier in Bangkok!
    Liefs xxx

• 03 November 2012 - 21:26

Zena:

Lang maar krachtig!;)
    Ben benieuwd naar de volgnde verhalen!
    Enjoy! X

• 03 November 2012 - 21:28

Manon:

Klinkt echt heel vet, en dat al na 2 dagen! Geniet!

• 03 November 2012 - 21:34

Joey:

Leuk! Ajax. - vitesse. 0. - 2 ;-)

• 04 November 2012 - 11:26

Edwin De Vries:

Gaaf!

• 04 November 2012 - 17:42

Ton Vrakking:

Gaaf die toren,had ik ook gezien bij johnny de Mol.Begint goed.
    Mama nieuwe i-pad ,dus ik de oude om alles goed te volgen.

• 04 November 2012 - 18:33

Sandereuwe:

Klinkt goed myrthe en laurens!ik blijf jullie uiteraard volgen!wacht met spanning op volgende verslag!gr. Samder

• 05 November 2012 - 14:51

Juliette:

Heey! Wat leuk klinkt dat al zeg! Nog maar zo kort onderweg en al zoveel gezien! Ik wacht met smart op het volgende verhaal!:) Liefs Juul

• 05 November 2012 - 19:12

Lisanne:

Wat een super berichten, nu al! Gaaf hoor :)!! ENJOY! xxxx

• 07 November 2012 - 18:36

Joey:

Man. City - Ajax 2 - 2. Complimenten!